شراکت کیا موتور و سایپا

بنابر آمار ارایه شده افکار نیوز در این نمایشگاه اتوموبیل های مدرنی مثل C3- C4- C4 Air cross ،  C 6 به انضمام EADO XT و CS75 از اتوموبیل های  سواری و گونه های مختلف کامیون های جدید در کلاس تجاری برای بازدید مردم گذاشته شد

مدیرعامل گروه اتوموبیل سازی سایپا در کنار دیدن  از نمایشگاه و حضوریافتن  در غرفه گروه سایپا بیان نمود :  قرارداد سیتروئن در ماه پیش  قطعی گردید  و امید داریم که  کارهای عملیاتی آن خیلی زود  و بر طبق  برنامه زمان بندی شده شروع گردد ‎؛ این نوع قرارداد در صنعت اتوموبیل سازی کشور بی سابقه می باشد و قرارشدهاست سیتروئن 50درصد سهام کمپانی  سایپا کاشان را خریداری نموده و مبلغ آن را به طور  مستقیم به حساب سایپا واریز نماید که این عملیات در حال صورت پذیرفتن می باشد  .

مدیرعامل گروه اتوموبیل سازی سایپا که در این نمایشگاه از کشنده 44 تنی استرالیس AS500 ساخت مشترک زامیاد و ایویکو رونمایی به عمل آورد ، با اشاره نمودن به شراکت  تولیدکنندگان محصولات تجاری گروه با خودروسازان خارجی هم  افزود: قرارداد شراکت  مشترک زامیاد با کمپانی  ایویکو شروع  و در حال پیگیری و انجام دادن می باشد .

او بیان نمود : شراکت  با نیسان هم طبق  قرارداد قبلی خیلی زود  فعال شده و دوباره شروع می شود و شراکت  ادامه خواهد داشت .

وی بیان نمود : در حوزه شراکت  با کمپانی های های برلیانس و چانگان هم  ساخت خودروی  جدید در دستور کار جای  دارد و هم اکنون  برنامه ما سعی  برای بالا بردن داخلی سازی خودروها می باشد .

به علاوه دکتر جمالی  با اشاره نمودن به برنامه طراحی و تولید  پلت فرم و اتوموبیل های  تحت نام سایپا هم افزود: سال آتی  با تکمیل نمودن  سبد محصولات و طراحی کردن پلت فرم های اختصاصی در گروه اتوموبیل سازی  سایپا تولید دو خودروی  جدیدهم در فاز اول  این پروژه شروع خواهد گشت  و در آینده هم  این تولیدات متنوع تر می گردد .

مدیرعامل گروه اتوموبیل سازی سایپا در قسمت  دیگری از اظهارات خود در باره شراکت سایپا و کیاموتورز بیان نمود : ما قبل از شروع  تحریم ها با کیاموتورز شراکت  داشته ایم وتصمیم داریم این شراکت را با انجام مذاکرات و توافقات پیش رو وارد فاز جدیدی نماییم .

او بیان داشت : طبق سیاست های تدوین گشته  از طرف  دولت تدبیر و امید و وزارت صنعت‏، معدن و تجارت با خودروسازان خارجی مذاکره نموده ایم  و بیشترین هدف های ما در این همکاری ها هم جذب سرمایه خارجی، انتقال فناوری به درون کشور و ایجاد کردن  رونق در کسب و کار و اشتغال کارکنان ایرانی می باشد و تا الان هم به همه اهداف خود در این حیطه  رسیدیم .

مدیرعامل گروه اتوموبیل سازی  سایپا در ادامه با اشاره به نمایش اتوموبیل های  جدید سایپا در نمایشگاه اتوموبیل مشهد بیان نمود : خودروهای  عرضه گشته  در این نمایشگاه تولیدات جدید کمپانی های  های سیتروئن، چانگان و برلیانس می باشند که در کنار اتوموبیل های تجاری زامیاد و سایپادیزل سبد محصول آینده سایپا را تشکیل می دهند.

دکتر جمالی همچنین در باره  سیاست های توسعه خودرو  این گروه یادآور شد: راهبرد ما در عرصه محصولات، تولید اتوموبیل  با قیمت های اقتصادی و رقابتی برای بازارهای داخلی و خارجی می باشد و ساخت اتوموبیل  با این خصوصیات ها جزو دستورکارهای همیشگی در سایپا خواهد بود و در این زمینه ساخت  دو خودرو  در سال را برنامه ریزی نموده ایم .

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در باره واگذاری سهام سایپاکاشان به سیتروئن هم گفت: این نوع جوینت‌ونچر برای نخستین  بار در کشور صورت گرفته  و اعتقاد داریم هر خارجی که علاقمند به حضور در بازار کشور است ، باید سرمایه‌گذاری نماید  و در سود و زیان، به‌صورت واقعی سهیم باشد.

او درباره  وضعیت قرارداد سایپا و سیتروئن هم افزود: این قرارداد مراحل نهایی تدوین خود را می گذراند و ما در حال طراحی روش های پرداخت پول از طرف فرانسوی می باشیم  که این امر هم به زودی تکمیل خواهد شد.

دکتر جمالی در باره  احتمال شراکت  سایپا با دیگر  خودروسازان جهانی نیز بیان نمود : هم اکنون  گروه خودروسازی سایپا شرایط خوبی دارد و این مجموعه با بهرهمندی  از ظرفیت های زیاد  و جذاب برای طرف های خارجی، آمادگی دارد تا با هر کمپانی  که شرایط ایران را بپذیرد قرارداد همکاری بسته و برنامه های خود را اجرایی نماید .

او در قسمت دیگری از بیانات  خود در پاسخ به سوالی در باره  تولید خودروهای  سایپا در کشورهای خارجی و فرایند فعالیت سایت های تولید اتوموبیل  در بیرون از مرزها گفت: سایپا فعالیت خودرا در این سایت ها در حد امکان با قدرت پیگیری می کند و در صورت اجرای برنامه های کلان صادراتی کشور در حوزه اتوموبیل ، قصد داریم تولید را در خارج از کشور به 20 هزار دستگاه در سال برسانیم.

او درباره  وضعیت سایت تولید خودرو در سوریه نیز تاکید کرد: علیرغم شرایط خاص این کشور و بروز جنگ داخلی طولانی مدت، سایت ما در سوریه به فعالیت خود ادامه داده که در صورت پایان درگیری ها در این کشور و بازگشت ثبات شاهد رونق این سایت تولیدی همچون گذشته نیز خواهیم بود.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در بخش دیگری از اظهارات خود در خصوص فعالیت های صادراتی گروه تاکید کرد: توسعه صادرات از جمله سیاست های مهم و ملی ما محسوب می شود که بر اساس پیروی از همین سیاست، سال گذشته تولید خودرو در الجزایر را نهایی کردیم که قرارداد آن با دولت این کشور بسته شد.

دکتر جمالی افزود: علاوه بر این قرارداد، با همکاری شرکت ایران خودرو تولید محصولات خود در آذربایجان را نیز در دستور کار قرار داده‌ایم ضمن این که زمینه صادرات خودرو به لبنان و ساحل عاج نیز اقدامات خوبی صورت گرفته که در آینده نتایج آن اعلام خواهد شد.

وی با اشاره به اقدام خلاقانه سایپا در قرارداد با سیتروئن خاطرنشان کرد: در قراردادهای جدید پیش بینی کردیم که 30 درصد محصولات تولیدی سایت های مشترک سایپا با شرکت های خارجی حتما صادر شود که برای اولین بار این موضوع انجام شده است و در پنج سال اول در قرارداد سیتروئن صادرات توسط طرف خارجی انجام شود که سیتروئن مکلف است 30 درصد تولید مشترک با سایپاکاشان را به شبکه خودش یعنی بازار فرانسه عرضه کند.

مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا اظهار کرد: صادرات به عراق همچنان ادامه دارد و به روش های مختلفی، اقدام به صادرات خودرو به عراق می کنیم؛ در ماه گذشته نزدیک به هزار خودرو به این کشور صادر کردیم و با توجه به شرایط خاص این کشور امیدواریم هرچه سریع تر مشکلات آن حل شود و ما بتوانیم صادرات را انجام دهیم.

دکتر جمالی گفت: در حال مذاکره با صندوق ضمانت صادرات و بانک توسعه صادرات هستیم که بر اساس مذاکرات، این بانک قرار است 40 میلیارد تومان اعتبار برای حمایت از صادرات محصولات سایپا در نظر بگیرد.

مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا در خصوص همکاری با قطعه سازان زنجیره تامین نیز یادآور شد: همکاری جدید با قطعه سازان در حال انجام است و سایپا قصد دارد متولی صادراتی قطعه سازان و محصولات آن ها در بازارهای خارجی باشد که اگر این موضوع شکل بگیرد در حوزه صادرات اقدام بزرگی محسوب خواهد شد.

دکتر جمالی گفت: گروه خودروسازی سایپا در شرایط مناسبی است و وجه مطالبات قطعه‌سازان را پرداخت کرده ایم و در تلاش هستیم مدت زمان پرداخت مطالبات آنها را کاهش دهیم.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در خاتمه با اشاره به اجرای طرح اتوخدمت سایپا و استقبال از آن در سطح بازار کشور گفت: این طرح که برای نخستین بار در ایران انجام شده با استقبال بسیار خوبی مواجه شد و با توجه به اهمیت آن در تامین منابع مالی سایپا همچنان ادامه دارد و می تواند به عنوان یک الگوی کاربردی در دستور کار سایر صنایع نیز قرار گیرد.

شایان ذکر است کشنده 44 تنی استرالیس AS500 تولید مشترک زامیاد و ایویکو که در نمایشگاه خودرو مشهد رونمایی شد، دارای موتور یورو5 با 500 اسب بخار قدرت است که قرار است در بازار تجاری کشور مورد استفاده قرار گیرد.

 

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید