هجوم شاسی بلندها

دو خودرو ساز کره ای (هیوندا وکیا )  برای اینکه قدرت رقابتی  خود را افزایش دهند و همچنین برای اینکه موفق گردند سودهای زیادی را در قسمت های کوچک رقابت کسب نمایند رقابت های خود را بالا بردند تا قبل از سال 2017 شاسی بلند های اس یو وی کوچکشان را به طور جدا ازهم روانه بازار نمایند

طبق گزارش ارایه گشته از عصر ایران احتمال دارد که در سال آتی ما شاهد نسل چهارم کیا ریو باشیم

از طرفی شایعات زیادی در خصوص ساخت یک SUV کوچک دیگر براساس پلت‌فرم ریو در این حوزه منتشر شده است.

هجوم شاسی‌بلندها+ جدیدترین های کیا موتور و هیوندایی +خودرو های سال۲۰۱۷+تصاویر

جان کیم، مدیر اجرائی اروپای غربی کارخانه کیا در این خصوص گفت: مدلی از شاسی بلندهای کوچک براساس پلت‌فرم ریو، در سال آینده در کنار SUV کامپکت اسپورتیج و شاسی بلند سایز متوسط سورنتو به نمایش در خواهد آمد.

انتظار می رود تمام این خودروها در نسخه محرک چرخ‌های جلو عرضه شوند. احتمالا شاسی بلندهای کوچک کیا برخی از ویژگی‌های مدل مفهومی و براق نیروی ۲۰۱۳ را به ارث خواهند برد.

البته اندازه این خودروها بسیار کوچک‌تر از مدل نیرو زمخت و بی‌قواره‌ای خواهد بود که در اوایل سال جاری در آمریکا، کره و اروپا به نمایش درآمده است.

هجوم شاسی‌بلندها+ جدیدترین های کیا موتور و هیوندایی +خودرو های سال ۲۰۱۷+تصاویر

احتمال می‌رود بخشی از این خودروها در قالب یک سامانه مولد قدرت پلاگین وهیبریدی ساخته شود.

در حالیکه که هیچ تائید رسمی برای ورود کیا به بخش کراس‌اوورها وجود ندارد، علاقه فراوانی در این حوزه در بازار داخلی ایجاد شده است و به نظر می‌رسد مشتریان زیادی برای این خودروها صف کشیده‌اند.

پی‌آر کوین هپورث، مدیر مجموعه کیا در استرالیا در این خصوص گفت: افزایش اشتهای مشتریان و تغییر ذائقه آنها برای شاسی‌بلندهای کوچک در استرالیا نشان می‌دهد که نمایندگی‌های این کشور بار دیگر با آغوش باز از دیگر خودروهای جاده‌ای کیا استقبال خواهند کرد.

هجوم شاسی‌بلندها+ جدیدترین های کیا موتور و هیوندایی +خودرو های سال ۲۰۱۷+تصاویر

وی در این خصوص افزود:ما با کمال میل پذیرای چنین خودرویی در استرالیا و حتی دیگر نقاط جهان خواهیم بود.

وی تشریح کرد: بازار به خودروهای هیبریدی تمایل و توجه کمتری نشان می‌دهد. هزینه‌های سوخت‌های هیبریدی برای مردم کمی نگران کننده هستند و تمام این موارد به مسایل کسب و کار و تجارت ربط دارد.

به گفته این مدیر خودرویی در استرالیا، وجود موتورهای احتراقی در کنار باتری‌های الکتریکی هزینه‌بر و گران است.

اما هم‌وطن کیا یعنی هیوندایی نیز چندان با شاسی‌بلند‌های کوچک غریبه نیست و مرتبا درآمدهایش را از فروش ix35 افزایش می‌دهد. این خودروساز بخش شاسی‌بلندها را در اواسط سال ۲۰۱۵ با جایگزین کردن ix35به جای توسان رها کرد.

توسان‌ها کمی بزرگتر از مدل‌های فعلی بودند. البته هیوندایی هرگز به شکل رسمی از قصد خود در خصوص بازگشت دوباره به این فضا حرفی نزد اما بسیاری از شاسی‌بلندهای این خودروسازی درنیمه دوم سال ۲۰۱۷ وارد استرالیا خواهند شد.

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید